Op weg naar Leon - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Op weg naar Leon - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Op weg naar Leon

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 September 2017 | Spanje, Sahagún

Vandaag zaterdag 23 september weer een heerlijke fietsdag, geheel onbewolkt en temperatuur weer oplopend naar 26-28 graden.
Naar Leon is nog circa 120 km, aangezien we de stad ook wel willen zien zullen we dit in twee dagen overbruggen.
Vandaag volledig de Camino route gevolgd, begon met een hele saaie weg van 15 km met daarnaast het wandelpad, dit ging over na een net zo saai stuk onverhard van ook wel een km of 12, waarbij we de vele wandelde Pelegrino's voorbij fietsen, af en toe een klein belletje omdat ze met z'n drieën soms het hele pad nodig hadden.
Vanmorgen na 5 km haalden we de man met de fietsstep weer in, blijkt uit Hannover te komen en was al vanaf huis onderweg, totaal wordt het ongeveer 2500 km voor hem, trouwens hij legt zeker net zoveel af per dag als wij met de fiets.
Na 18 km in Carillon even een sanitaire stop en een stempel opgehaald. Hierna de route weer opgezocht wat ons naar het onverharde pad leidde.
Onderweg waren ze met een Holland combine de inmiddels zwarte zonnebloemen aan het dorsen.
Na het pad op 35 km konden we dan pas een koffie stop doen, bij een Albergue in een klein dorpje Calzadilla de la Cueza genaamd
Na 56 km waren we in Sahagun, tijd voor wat te eten. (14.00), bij de daartegenover kerk was een feestje, bleek een bruiloft die daar om 15.00 uit de kerk kwam met even veel harde knallen, confetti en rijst.
We ontmoeten ook nog een wandelaar uit Holland, die was gestart net voor de Franse Pyreneeën en zou na circa 150 km zijn vrouw oppikken die daar uit Nederland kwam gevlogen en dan beide laatste stuk naar Santiago zullen lopen. Hij vond het wel zwaar en liep ook niet zo gemakkelijk meer.
We wilden eigenlijk nog wel 20 km verder, doch zoekend naar een hotelletje moesten we zeker nog 38 km en vonden dit wat te ver voor vandaag, dus daarom nu in hotel in Sahagun beland waar trouwens die trouwpartij ook gevierd wordt.
Zitten / liggen nu saampjes rond 17.00 al lekker een poosje bij het zwembad, staan 3 ligstoelen ( zijkant hotel ) en tevens laten we ons wasjes drogen in de zon, ondertussen ik werkend aan deze blog. Hierna in tuin hotel nog wat gedrongen met z’n vieren, dit nadat de bruiloft gasten zich naar binnen hadden begeven voor hun diner.
Vandaag 58 km gefietst met 309 klimmeters.
Ondanks dat Sahagun maar ongeveer 2800 inwoners heeft, is het nog voorzien van een gezellig centrum met vele eetgelegenheden.

Over toevalligheden gesproken, vanmorgen bij vertrek vanaf ons hotel kregen we van een mountainbiker alle vier een beetje spuitje olie voor op onze ketting en vanavond kwamen we hem weer tegen in ons hotel hier.

• 23 September 2017 - 21:37

Conny:

Hoi Fam lijkt allemaal erg vlak en kaal ...hoop dat jullie nog veel moois tegen komen.
    Erg leuk om elke dag te kunnen lezen waar jullie zijn en hoe het gaat !!
    suc6 weer voor morgen ...want het is elke dag wel klimmen daar .
    Toppers we blijven jullie volgen x x x

• 23 September 2017 - 22:28

Piet:

Hoi Allemaal,
    Als wij de verslagen lezen, proeven wij hoe, zwaar, leuk, en interresant de pelgrimtocht moet zijn.
    Henk de verslagen zijn goed en duidelijk hoor.daar gaat ook tijd in zitten. iedereen de groetjes
    Morgen mooie fietsdag,mooi weer en succes.
    Piet en Rie

• 23 September 2017 - 22:31

Thea:

Goed van jullie nog geen lekke banden gehad

• 23 September 2017 - 23:09

Anja Baart:

Echt leuk om jullie te volgen gr fijne tocht gewenst

• 24 September 2017 - 01:01

Tonny:

Nou Henk ik bewonder je wel hoor.Iedere dag zo,n verslag te maken. Leuk voor het thuisfront!