1e Camino fietsdag Girona naar Granollers - Reisverslag uit Granollers, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu 1e Camino fietsdag Girona naar Granollers - Reisverslag uit Granollers, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

1e Camino fietsdag Girona naar Granollers

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 September 2017 | Spanje, Granollers

Vandaag echt gestart met de Camino, na een lekker ontbijt in het hotel bij de airport, zijn we na het bepakken van de fietsen om 09.20 gestart, de avond vooraf nog eens info gevraagd welke wegen we zouden nemen, niet te drukke en niet te heuvelachtig. Besloten om toch ons eigen route maar te nemen. We begonnen met erg rustige binnenwegen, zelfs nog een km of vier over een onverhard pad door een natuurgebied, uiteindelijk kwamen we toch wel op een drukke weg, deze circa 25 KM gevolgd, maar ja een alternatief was er eigenlijk niet zonder om te rijden en extra hoogtemeters. Na 23 km gestopt in Macanet de La Selva om een bakkie te drinken en wat water in te slaan. Na 43 km langs die drukke weg lekker gelunched ( omelet met brood). Één km of 17 voor Granollers waar we wilden overnachten nog even een paar hotelkamers geboekt. Het weer begon vandaag zonnig, later wat bewolking en na de middag weer erg zonnig, zo variërend van 24 tot wel 30 graden. Later kwam er wel veel bewolking opzetten met dreiging van wat regen ( hadden ze ook wel opgegeven eind van de middag) doch meer dan een aantal druppels hebben we niet gehad, toen we om circa 16.45 bij ons hotel aankwamen begon het 10 minuten later flink te regenen wat zeker wel een uur duurde, dus gelukkig precies op tijd binnen. Onze fietsen mochten in een vergaderkamer. staan, omdat ze geen normale fieten stalling hadden. Vandaag 75 km gefietst waarvan 600 hoogte meters. Morgen verder richting Montserrat.

• 14 September 2017 - 21:14

Bianca:

Leuk om jullie op deze manier te volgen hoor! Maar goed dat jullie daar zijn gestart; hier was het echt ongelofelijk slecht weer vandaag, dan ben je het fietsen al snel zat! Heel veel plezier nog en veilige kilometers!

• 14 September 2017 - 21:33

Ilze:

Hoi pa en ma
    Super van jullie ,heel veel succes.

Liefs Ilze xxxxxx

• 14 September 2017 - 21:56

Piet:

Hallo Allemaal,
    Fijn om te horen van de goede start,net op tijd binnen voor de regen .hier enorm slecht weer gehad meer dan 40 mm geregend vandaag.goede start voor morgen en tot horens.
    Piet en Rie

• 15 September 2017 - 00:21

Stefan:

Heerlijk die temperaturen, tis hier hondenweer... Veel plezier en veilige kilometers. De groetjes!

• 15 September 2017 - 00:24

• 15 September 2017 - 00:24

• 15 September 2017 - 00:28

Iris:

Zoals jullie hebben kunnen lezen, is het hier hondenweer... aldus Stefan :)
    Pittig hoor, die flinke klim al op deze eerste echte fietsdag! Xx

• 15 September 2017 - 07:20

Thea :

Hallo allemaal fijn dat de eerste dag goed is gegaan,ja erg fijn voor jullie dat je op tijd binnen was.
    Nou succes weer voor vandaag en we lezen het wel.
    Liefs thea

• 16 September 2017 - 12:30

Kees En Sjaan:

Fijn dat het goed gaat, het weer hier is niet best maar dat wrist je al.
    Groeten en succes