Kort ritje i.v.m. regen - Reisverslag uit Sabadell, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Kort ritje i.v.m. regen - Reisverslag uit Sabadell, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Kort ritje i.v.m. regen

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 September 2017 | Spanje, Sabadell

Om 8 uur zaten we aan het ontbijt, was zwaar bewolkt maar nog wel droog, hadden wel een natte dag voorspeld. Uit eindelijk zaten we om kwart over negen op de fiets, via Jac zijn navigatie werden de drukke wegen ontweken, na een goed half uur begon het licht te motregen, werden er nog niet echt nat van.
Na 11 km was een sanitaire stop even noodzakelijk, een plaatselijk koffie café tegenover de kerk in Santa Perpetua De Mogoda. Omdat het ook wat harder regende besloten we om maar met zijn vieren gelijk aan de koffie te gaan. Binnen zaten al een paar tafeltjes met mannen, na een wat moeilijke communicatie (er zijn maar weinig Spanjaarden die wat buiten de deur spreken), maar Jac krijgt er wel wat uit, éën ervan bleek de pastoor ( of eventueel een hulpje ervan) van de tegenover liggende kerk te zijn, Jac vroeg om stempels voor in ons Santiago paspoort en gelijk wat lijm (met diverse gebaren) om de stempels van de kathedraal uit Gerona op te plakken want die waren op een A viertjes gegeven en hadden we uitgeknipt. En waarrempel de zogenaamde pastoor ging naar buiten en kwam even later terug met een stempel en inktkussen en een rol plakband.
Dus ons paspoort was ineens voorzien van twee stempels.
De gasten aan de andere tafel zagen dat allemaal aan en met één ervan moesten we mee want hij wilde ons zijn wijnkelder laten zien. We wilden eigenlijk niet, wij wilden verder en zo schieten we niet op.
Uit eindelijk zijn we maar meegegaan en 50 meter verder, de straat licht omhoog lopend had die man een behoorlijke winkel met heel vele soorten worst en andere lekkere dingen, wij naar binnen en via de winkel gingen we een kelder binnen, volgens de man was dit een schuilkelder voor eventuele atoom aanvallen. Kelder bestond wel uit drie of vier behoorlijke ruimtes op verschillende niveaus, ( inclusief dames en heren wc voor als men echt moest schuilen). Alle ruimte waren gevuld met zeer stoffige ( enkele duizenden!!!!!! ) flessen wijn. Nog even een foto genomen van de dames met een hele grote fles wijn, liter of tien was deze wel. Daarna wilde hij ons wijn laten proeven, maar wij wilden verder want we hadden al een uur stilgestaan. Tegen de zin van die man zijn we toch maar via de winkel naar onze fietsen gelopen. Verder gaan fietsen en ook nog een aantal kilometers slecht begaanbaar onverhard pad gehad met kleine hellingetjes van wel 15 %, dus dan maar even lopend naar boven. Onder tussen was het bijna droog maar dat duurde niet lang, motregen ging over in regen, na 21 km was weer een sanitaire stop gewenst, zaten in Sabadell wat een grote plaats is. ( 207.000 inwoners volgens Wikipedia). Daar de regen alleen maar meer werd en temperatuur ook maar een graad of 13 was, hier maar gelijk wat gegeten en gedronken en daarna zitten kijken of de regen ophield, helaas niet.
Op telefoon al zitten kijken waar we eventueel konden overnachten en besloten om maar in Sabadell te blijven, zodoende stonden we al om twee uur voor ons hotel. Nu schrijvend van het verslag ( 16.00) is het weer nog niet veel beter.
Morgen geven ze weer beter weer op dus dan maar indien mogelijk wat kilometers inhalen.
Voor zo'n kort ritje nog een behoorlijk verslag kunnen maken, zo zie je, men maakt zo nog eens wat mee.
Volgens mijn Garmin vandaag maar 23 km gefietst met 329 hoogte meters.

• 15 September 2017 - 20:56

PIET:

Hoi Allemaal,
    Jullie verslag gelezen,maar is het vandaag bij 11 km gebleven? of is die grote fles geopend want dan word fietsen wel erg moeilijk.al met al een leuke ervaring toch morgen misschien meer km.
    Piet en Rie

• 15 September 2017 - 21:43

Stefan:

Nog een flesje meegenomen voor onderweg? ;-)

• 15 September 2017 - 22:46

Tonny:

Als jullie iedere dag wijnkelders bezoeken is dat niet echt een pelgrimstocht .Beschonken de fiets dat kan niet he Henk???? Zijn we niet van je gewend,,,
    GRt Tonny en Rineke

• 16 September 2017 - 16:25

Kees Tieleman:

Hoi Henk en Bep,
    leuk om jullie zo te volgen. Wens jullie nog een goede fiets vakantie.
    ik ben vanmiddag bij A.V Flakkee geweest.De Tieleman loop was er.Het was goed weer voor de lopers.Een beetle motregen en niet veel wind was wel gezellig

Groetjes SenK.
    sjaan en Kees