De zondag Collbato naar Cervera - Reisverslag uit Cervera, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu De zondag Collbato naar Cervera - Reisverslag uit Cervera, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

De zondag Collbato naar Cervera

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 September 2017 | Spanje, Cervera

Vandaag de 4e rit gereden vanuit Collbato via Igualda - Casstelloli - Jorba - Panddella - Cervera.
Een tochtje van 64 km en 1020 klim hoogte meters.
Vanaf het hotel begon het al gelijk pittig om hoog te gaan, na circa 7 km hadden we al 300 hoogte meters, maar na ruim 11 km hadden we de top van onze eerst Coll ( Coll del Bruc ) van 620 meter beklommen, we hadden ons jasje of fietsvest toen al uit gedaan, temperatuur was al een graadje of 17, oplopend in de middag van 20 tot 25 graden en bij aankomste in Cervera om 17.00 nog 20 graden al met al een uitstekende fietsdag. Wel alles pal tegen gehad, maar met een windkracht van circa 3Bf viel het nog wel mee.
Zowat de gehele dag de route langs de A2 gevolgd, de Ni-11 en N11, tijdens de lange klim van circa 12 km met 3 - 5/6% stijging zagen we soms een halfuur lang op bovengenoemde weg geen enkele auto rijden, zelf was er nog een mooi fietspad van circa 5 km langs die weg.
Boven aangekomen op een hoogte van 700 meter was het nog ruim 10 km maar nu lekker geleidelijk naar beneden.
Om Cervera te bereiken moesten we toch nog even een helling van 7-8 % op.
Als snel in het stadje ( circa 9000 inwoners ) zag Jac dat er een Hostel stond, leek dicht te zijn, maar een vriendelijke buur belde de eigenaar en na bezichtig van de kamers besloten we maar gelijk om daar te overnachten, geen avondeten en geen ontbijt. Voor eten nog even het centrum bekeken, oude vestigingsmuur en de oude universiteit ( gebouw van bijna 100 meter) vielen wel op. Even na tienen al op bed en nog een tijdje bezig met onze telefoon. Morgen rit naar Lleida, circa 60 km.

• 17 September 2017 - 22:54

Thea:

Jullie zijn goed bezig, heel veel succes verder.
    liefs thea

• 18 September 2017 - 09:43

Teun En Conny:

Top hoor ..al lekker stukje gehad zo .
    Succes weer en leuk dat we jullie zo kunnen volgen x x de Huismannetje

• 18 September 2017 - 10:28

Tonny:

Lekker pittig ritje,en de accu,s nog niet leeg na zo,n dag? Hier na een zonnige zondag weer regen en nog eens regen. Veel succes met de volgende etappe!!!
    Tonny en Rineke

• 18 September 2017 - 19:47

PIET:

Hoi Allemaal,
    Hij gaat lekker zo,lekker vroeg naar bed want fit moeten jullie zeker zijn voor die hoogteverschillen.
    veel succes
    Piet en Rie