Arrivee in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Arrivee in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Arrivee in Leon

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 September 2017 | Spanje, León

Vandaag zondag dus een beetje uitgeslapen, na ontbijt de fietsen opgehaald uit de fietsenstalling in de parkeergarage onder het hotel, laat daar nu een fietspomp staan, dus even alle banden weer even op spanning gezet, was toch de afgelopen 10 dagen 1 bar gezakt.
We vervolgden onze Camino langs een stukje N120 met loperspad om vervolgens op een Ĺ weg te belanden met daarnaast ook weer het lopers pad. Deze weg ruim 30 km lang ( bijna geen verkeer) met bomen langs het pad om bij zeer warme dagen in de schaduw te lopen, doch niet alle bomen gaven schaduw omdat het soms maar boompjes waren. Deze lange weg werd alleen onderbroken door af en toe een klein dorpje.
Na een km of 10 een klein eenzaam klein kerkje of kapelletje langs de weg (stempel gehaald), na 20 km de koffiestop in El Burgo Ranero, daar zat een ouder stel uit Canada die liepen vanaf Burgos naar Santiago en vervolgens zouden ze naar Portugal gaan.
Op het eind van die lange bomen weg na 39 km tijd voor de lunch in Mansilla de Las Munos, het was toen bijna kwart voor één.
Hiervoor hadden we de drie fietsers uit Ierland weer gezien die net uit de Elvis koffiebar kwamen, ze gingen ook naar Leon en we zeiden we zien jullie vanavond nog wel!!!
Wat extra tijd genomen voor de lunch, zaten heerlijk in een mooie tuin in het zonnetje. Daarna onze weg vervolgd tot in Leon, hier kwamen we circa drie uur aan.
Vandaag 57 km gefietst met 295 klimmeters.
Weer net als gisteren, mooi weer iets sluierbewolking en temperatuur oplopend tot weer 28 graden.
Na het douchen nog even naar de finale van het Wk wielrennen gekeken onder genot van een pilsje uit de minibar.
Hierna zijn we de stad ingelopen, dit was nog geen 500 meter lopen en we zaten in het centrum, eerst koffie met een Spaans gebakje gedaan, hierna een rondrit met een toeristisch stads treintje en wie zagen we zitten op een terrasje, juist ja de drie uit Ierland, de rondrit was 5 km en duurde ongeveer 40 min.
Wat we gezien hebben was heel mooi, zeker de grote gotische kathedraal van Leon. In de binnenstad was het dan ook behoorlijk druk en erg gezellig. Hierna gaan eten en net voor we wilden gaan betalen kwamen de drie uit Ierland langs, hebben dan ook nog gezamenlijk een uur gezellig aan een tafeltje gezeten met een biertje of wijntje en beter kennis met elkaar gemaakt, waren een stel en een broer van de vrouw en wonen in Zuid -Oost Ierland. Zij blijven morgen nog een dag extra hier in Leon, maar we zeiden we zien elkaar zeker terug in Santiago, zij hadden hun vliegreis volgende week dinsdag al geboekt, dan zullen wij ook wel ongeveer naar huis komen.

• 24 September 2017 - 23:34

Iris:

Leuk om de foto's erbij te zien. Hoe was de Elvis-bar :)?
    Jullie spreken bij thuiskomst vast vloeiend Engels, zo met al die Internationale reizigers om jullie heen. Toppie hoor!

• 25 September 2017 - 07:19

Henk Maliepaard:

De Elvis bar hebben we alleen maar van buiten gezien, je kan tenslotte niet overal koffie drinken.

• 25 September 2017 - 10:22

Kees Tieleman:

Fijn dat het goed gaat, nog steeds goed weer?
    Leuk om die foto's er bij te hebben, er staan mooie gebouwen in Leon en een Fonteyn voor de afkoeling. Succes verder.

• 25 September 2017 - 12:50

Wil En Aad:

Een hele goede middag uit het zonnige en frisse Achthuizen.

De laatste grote stad voor Santiago , Leon is nu gehaald,
    Er resten nu nog ongeveer 300 km naar Santiago.
    Met jullie conditie zijn deze laatste kilometers ook wel te doen denken wij , alhoewel de laatste loodjes wegen het zwaarst............ Eerst nog een paar fikse heuvels en dalen en dan geleidelijk overgaand naar glooiend landschap .
    Veel gezondheid en geluk nog voor deze laatst 300 kilometers .
    Het moet zeker lukken. Liefs van ons voor allemaal.
    Wil en Aad.