Bijna in Santiago - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Bijna in Santiago - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Bijna in Santiago

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 September 2017 | Spanje, Pedrouzo

Vandaag begonnen met een bewolkte hemel, tijdens ontbijt leek het nog erg mistig, maar tegen negen leek het lichter te worden, we zaten voor ons doen vroeg op de fiets, negen uur.
Het was vandaag ook weer een pittig begin, de eerste 12 Km was veel meer klimmen dan dalen en hadden toen weer al bijna 400 hoogtemeters gemaakt.
We reden richting Gonzar over de lekkere rustige weg Lu-633, bij km 13 sanitaire / koffiestop gedaan, toen we weer op de fiets stapte begon het iets te motregen, stelde nog niet veel voor, zo verder richting Vegas de Maron. Hier kregen we een 6 km lange soort landweg die slingerde langs boerderijtjes ( met wat varkensteelt) en ook langs mooie huizen, veel onder de bomen, mooi stukje natuur. We moesten toch ons regenjasje aandoen, even later weer uit, maar toen we op de N547 kwamen ging het toch wel harder miezeren, dit duurde tot we in Melida kwamen na 40 km en 740 klimmeters, het was inmiddels half één geweest.
Het klaarde daar wat op en na al dat geklim hadden we toch weer wel trek, een pasta smaakte ons dan ook goed.
Na het eten werd het steeds beter weer ( werd toch nog even graadje of 21) en zijn we de N547 verder gaan volgen, met steeds de wandelde Pelegrino's stukjes langs de weg lopend over hun route.
Toen er nog 20 km te gaan was naar Santiago begon de lucht voor ons behoorlijk regenachtig uit te zien, op dat moment waren we in Pedrouzo en besloten maar om niet verder te gaan. Half uurtje later keken we van onze kamer naar buiten en toen regende het, dus op tijd gestopt.
Vandaag 75 km gereden met 1235 klimmeters en 1339 dalende meters. Totaal zijn we nu over de 1000 km heen sinds we 13 september begonnen in Girona.
NOU MORGEN HET LAATSTE STUKJE NOG VAN 20 KM TOT SANTIAGO

• 29 September 2017 - 23:36

Piet:

Hoi Allemaal,
    Het is wel fijn dat je de afstanden een beetje zelf kunt regelen,morgen het laatste trekje. knap hoor jullie allemaal Gefeliciteerd!!
    Dat zal volgend jaar wel oude-tonge/ santiago worden
    Succes voor morgen, en goede reis terug .leuk die reisverslagen hoor Henk.
    Piet en Rie

• 30 September 2017 - 00:57

Iris:

Jeuh, nog 20 km te gaan! Heerlijk, morgen lekker op t gemakje he :) Geniet maar van die laatste 20 kilometers, jullie zullen t nog gaan missen... kus iris

• 30 September 2017 - 01:02

Thea:

Nou het einde is in zicht, succes met de laatste kilometers .

• 30 September 2017 - 07:25

Wil En Aad.:

Goede morgen Pelgrim fietsers.

Nu de laatste kilometers nog voor jullie. Wetend dat je hierna , na vele kilometers, heerlijk kunnen gaan genieten van een welverdiende rust met de beentjes op tafel.
    Dat hebben jullie wel verdiend. Toi toi toi voor deze laatst, met nog mooi fietsweer.
    Wil en Aad.

• 30 September 2017 - 15:07

Iman En Jannie:

Eerste en misschien ook laatste reactie van ons.
    Wel hebben we jullie al 2 weken gevolgd.
    Superleuk!
    Succes morgen voor de laatste kilometers.
    Grtjs van ons.