Thuis komst en de afwerking - Reisverslag uit Oude-Tonge, Nederland van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Thuis komst en de afwerking - Reisverslag uit Oude-Tonge, Nederland van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Thuis komst en de afwerking

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Oktober 2017 | Nederland, Oude-Tonge

Na 21 dagen, waarvan 17 fietsdagen met 1040 kilometers en volgens mijn Garmin 10.871 klimmeters, zijn we afgelopen maandag om 18.00 weer thuisgekomen, vanaf Schiphol de trein gepakt via Delft naar Barendrecht en daar werden we met zijn vieren op gehaald (Aad namens Bep en mij nogmaals dank hiervoor).
In de loop van de avond natuurlijk nog even langs Ilze geweest, die zeer blij was dat we weer terug waren.
Nog even terugkomend op het vervoeren van een elektrische fiets inclusief batterij, bij Transavia mogen alleen batterijen mee tot 350 watt, doch op vliegveld van Santiago stond een echtpaar uit Nederland die vanaf huis naar Santiago hadden gefietst met twee grote fietsdozen en één ervan bevatte een elektrische fiets met een accu van 500 watt, niemand had hun verteld dat dit mogelijk niet was toegestaan, fietsen werden afgegeven om naar Nederland te gaan. Dus je ziet maar dat je afhankelijk bent van de vliegmaatschappij of je batterij mee mag of niet. Het echtpaar nog wel gezien op Schiphol, doch niet vernomen of werkelijk beide fietsen mee zijn gegaan naar Nederland.

Verder deze week nog een tiental verslagen gecompleteerd, het bleek als ik een smiley in het verhaal had gezet dat ik dagelijks op mijn telefoon typte in een conceptmail dit niet werd geaccepteerd in de blog waarbenik, de tekst tot de 1e smiley stond erin, al wat daar achterstond werd niet geplaatst. Vandaag deze 10 verslagen aangevuld zodat ze nu helemaal compleet zijn. Had gelukkig al de conceptmails nog bewaard. Ook nog van de eerste dagen wat foto's toegevoegd

De reis:
We hebben ontzettend genoten van onze fietstocht, groot aandeel had natuurlijk het mooie weer dat we dagelijks hadden, met één regendag en twee maal een minimaal buitje hebben we totaal geen klagen gehad, dus de beslissing van Jac om niet thuis te starten om dit jaar tot de Pyreneeën te fietsen maar vanaf Gerona te beginnen is een juiste geweest.
De grote steden Gerona - Lleida - Burgos en Leon waren dan ook zeer de moeite waard om ze te bezichtigen.
Vooral vanaf Logroño was het heel mooi, zeker de vele mede Pelegrino's die je dan ontmoet en natuurlijk de aankomst op het plein van de kathedraal in Santiago is een hele aparte ervaring die we niet gauw zullen vergeten.
Ook ben ik wel blij dat ik dagelijks mijn verhaal op heb geschreven, ondanks dat dit me aardig wat tijd koste elke dag. Later terugdenkend wat je allemaal hebt meegemaakt in die drie weken zou een grote puzzel zijn, nu dank zij die verhalen en de vele foto's die zijn genomen is het van dag tot dag terug te traceren en komt er gelijk weer allerlei herinneringen naar boven.

Zoals ik al in het verslag schreef van afgelopen zaterdag toen we arriveerden in Santiago maar niet was geplaatst i.v.m.die smileys.
Een ieder bedankt voor de belangstelling en de nodige reactie die we van jullie hebben ontvangen.
Dit namens Jac & Rina en Bep & Henk.

• 06 Oktober 2017 - 08:37

Bianca:

Ik heb van je verhalen genoten Henk! Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.

• 06 Oktober 2017 - 12:54

Iman En Jannie:

Veilig thuis! Fijn!
    Wij genoten van jullie reis.
    Tot ziens Bep bij de AV!
    Grtjs Jannie

• 06 Oktober 2017 - 15:20

Iris:

Toppie dat je hier iedere dag zoveel tijd aan besteed hebt. Was leuk om te lezen! Op naar de volgende vakantie :)

• 06 Oktober 2017 - 23:40

Stefan: