Pittige dag naar Collbato - Reisverslag uit Collbató, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Pittige dag naar Collbato - Reisverslag uit Collbató, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Pittige dag naar Collbato

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 September 2017 | Spanje, Collbató

Vandaag vanuit Sabadell via Terrassa en Monestir -Montserrat naar Collbato gefietst, een pittige tocht van 67 km en 1158 hoogte meters.
De tocht hebben we zelf wel ongewild verlengd, in 1e instantie hebben we de afslag naar Collbato gemist, ( dit was bij de kabelbaan die je naar het klooster van Montserrat bracht, kon ook met de fiets dan was het vanuit Monistrol nog 9 km met een flinke klim ) we wilden eerst gaan lunchen en daarom nog doorgereden tot het 3 km verder gelegen Monistrol de Montserrat, daar na de lunch weggereden en hadden gevraagd de weg naar Collbato, moesten de C55 weg weer op en dan de borden Barcelona volgen, laten er nu borden staan die je beide kanten opstuurt, de ene richting de snelweg en de andere binnen door, dus hier de verkeerde richting gekozen en zodoende 11 km omgereden, die C55 was een drukke weg en moesten ook nog een tunnel van 400 meter door, je had een verhoging in de tunnel van circa 60-80 cm breed waar je over heen kon fietsen met de auto,s vlak naast je, ik was de enige die fietste de andere hebben het voor de veiligheid maar lopend afgelegd, tenslotte kwamen we weer op het zelfde punt uit waar men verkeerd ging, toen maar de andere ( goede ) richting genomen en begonnen we 3 km verder aan de 5 km klim richting Collbato. De beklimming gaf mooie vergezichten van het dal en uitkijk op de weg C55 waar men vandaan gekomen was. Net voor de het bereiken van Collbato samen met Jac nog even een klein klimmetje opgereden waar o.a. een klein kapelletje stond en een soort picknick, plaats met banken als zitplaatsen en aardig bezocht door de Spanjaarden, was ten slotte dan ook zaterdag.
Toen we in Collbato aankwamen begon daar in het centrum net een Catalaans feest. De Catalanen zijn op dit moment toch erg in het nieuws ivm het komende referendum over hun zelfstandigheid, je komt onderweg dan ook veel vlaggen tegen met Si. Om zes uur begon het feest echt met een optocht, wij hiervoor nog wat lekker ( pilsje ) gedronken of een ijsje genomen. Ook nog bij het kerkje een stempel van de plaatselijke pastoor gekregen en even het kleine kerkje van binnen bekeken. Hierna moesten we nog 4 km naar ons hotel waar we om 18.40 aankwamen. Hotel met zwembad ligt wel in een rustige buurt. Na een lekkere douche zijn we bij het dichts bijzijnde restaurant ( 1300 meter lopen) lekker gaan eten, terug zijn we door de restaurant eigenaar naar ons hotel terug gebracht.
O ja het weer was vandaag weer goed, begonnen met een graadje of 15 tot 24-25 half in de middag.

• 17 September 2017 - 10:59

PIET:

Hallo Allemaal.
    Dit was een pittig ritje maar wel voldaan toch zeker,hoe is het met de damens kunnen ze het toch nog wel bijbenen.het weer is goed bij jullie dat scheelt toch een slok op een borrel.
    Vandaag veel succes,fijne dag
    Piet en Rie

• 17 September 2017 - 13:49

Kees:

Leuk om te horen dat het goed gaat, al zijn de hoogteverschillen best pittig, of niet Bep?
    Maar na lekker te hebben gegeten en een goede nachtrust zal het vandaag weer wel gaan, hopelijk met goed weer. Hier is het prima weer vandaag.
    Succes verder, groeten, Kees en Sjaan