Daaldag Cervera naar Lleida - Reisverslag uit Lerida, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Daaldag Cervera naar Lleida - Reisverslag uit Lerida, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Daaldag Cervera naar Lleida

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 September 2017 | Spanje, Lerida

Vandaag stond er niet zo moeilijke rit voor de boeg, na opstaan in het hostel een kopie koffie met een croissant genomen, meer keus was er niet, daarna toch nog even het dorp of stadje in geweest en daar verder ontbeten met een kop thee, het broodje was weer een beetje te veel van het goede, dus de helft maar meegenomen in een servetje voor onderweg.
Zodoende zaten we pas na tienen op de fiets, was flink bewolkt en fris ( circa 13 gr.).
We begonnen lekker alles dalend en na 12 km waren we in Tarrega, doch daar begon het wat te regenen en even schuilend bij een parkeerplaats van een supermarkt zagen we de weg steeds natter worden en tegenover een koffie restaurantje, dus maar gauw besloten om alvast maar een koffiestop te maken, fietsen konden we bij een aangrenzend winkel centrumpje lekker binnenzetten.
Koffie goed en wel op werd het al droog en toen we weer weggingen begon het al een stuk lichter te worden.
Na een half uurtje hadden we onze fietsjas / vest al uitgedaan, de zon scheen al flink en temperatuur liep al op > 20 gr. Na de middag liep deze lekker verder op naar 25-26.
In Castellnou de Seana nog even een stempel bemachtigd voor ons paspoort, kerkje was gesloten maar om de hoek was een soort gemeente secretariaat waar we ( via de lift) op de 1e etage er elk één kregen. Als tegenprestatie moesten wij onze naam en waar we vandaan kwamen en naar toegingen in een soort logboek invullen.
Halverwege in een klein dorpje el Palau d’ Anglesola hebben we in een klein leuk parkje met wat water waar één zwarte zwaan zijn rondjes draaide en twee ganzen met een 8? tal schildpadjes onze andere helft van het broodje opgegeten, ook hadden we nog wat appels onderweg opgedaan en opgegeten, we waren via onverharde paden gegaan en kwamen veel appelboomgaarden tegen en zo’n lekkere zelfgekozen appel was best smakelijk. Wel een 10 km over onverharde paden gereden, waar we nog een paar velden met zonnepanelen tegenkwamen, ook reden we nog een echte Pelegrino voorbij, een Italiaan die wandelend vanaf Barcelona was gestart, de beste man liep dagelijks 45-46 km met een overvolle rugzak die zeker niet minder woog dan 10kg. Veel respect voor die man die er een aardig tempo in had. Kwartier later zaten wij in een dorpje weer wat te drinken en toen kwam hij al voorbij, Jac nodigde hem nog uit om ook iets te drinken maar hij bedankte, alles wat ik drink loop ik niet zei hij in wat Engels tegen ons.
In Lleida aankomend zijn we eerst naar het station gefietst om daar informatie te krijgen hoe laat we morgen richting Zaragoza kunnen reizen.
Na vijven kwamen we aan bij een Ibus budget hotel in Lleida en hier 2 kamers geboekt, er is een restaurant bij dus hoeven vanavond niet meer de deur uit.
Vandaag 66 km gefietst met maar 196 klimmeters, doch vanaf 550 meter afgedaald tot 140 meter.

• 18 September 2017 - 23:13

Anja Baart:

Leuk dat ik jullie verslag kan volgen bedankt en goeie reis verder gr van uit Melissant

• 18 September 2017 - 23:39

Stefan:

Nu zelfs met foto's erbij :-). Jullie worden er steeds handiger in. De dagen beginnen wat fris zo te lezen, maar gelukkig in de middag prima temperaturen. Succes weer en veilige kilometers!

• 19 September 2017 - 08:24

Conny:

Wat fijn een daaldag ...en idd gelukkig in de loop van de dag de temperatuur ook lekker .x x x

• 19 September 2017 - 08:32

Iris:

Goed dat het uploaden van de foto's nu is. Heb altijd graag beeld :)
    Ziet er heel erg leuk uit. Succes weer vandaag!

• 19 September 2017 - 16:27

Kees Tieleman :

Dat is beter dan een baaldag, fijn dat het weer opknapte, veel succes verder,
    Groeten, Sjaan en Kees