Santiago here we are - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu Santiago here we are - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Henk Maliepaard - WaarBenJij.nu

Santiago here we are

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

30 September 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag vroeg uit de veren, we wilden voor tienen in Santiago zijn om ons transport van de fietsen naar huis te regelen, kon vandaag in principe alleen van 10 tot 12, anders maandag middag pas. We moesten nog even wachten tot het licht werd, dus nog even om koffie nadat we op onze kamer brood hadden gegeten met wat water. Was nog flink bewolkt maar temperatuur was aardig. Onderweg weer vele Pelegrino's die de laatste kilometers per voet afleggen. Circa halftien reden we Santiago binnen, via een kleine omleiding ivm wegwerkzaamheden kwamen we uiteindelijk aan in het centrum, ieders doel is de kathedraal op het grote plein, voor ons dus ook, fietsen neer gezet en hebben we ons door een paar vriendelijke jongelui op de foto laten zetten. Zo het beoogde doel was bereikt.
Hierna naar ons B&B ongeveer 400 meter van de kathedraal om onze fietstassen achter te laten en juist richting B&B kwamen we de man ( ex huisarts) uit omgeving van Tilburg tegen die we een paar dagen geleden hadden ontmoet en thuis was gestart, hij was gisteren aangekomen en had een tip dat we vlak bij ons over nachtings adres bij een hotel de fietsen op transport konden laten zetten (Bij de concurrent) dit dus gedaan en waren we niet meer aan tijd gebonden. Ook konden de fietstassen gratis mee, zodoende alleen handbagage voor in het vliegtuig.
Daarna hebben we onze vliegtickets geboekt, rechtstreekse vlucht a.s. maandag vliegen we om 12.45 van Santiago naar Amsterdam.
Na de douche zijn we de stad nog in geweest, nog wat lekker tapas gegeten met een welverdiend pilsje, hierna in een zijstraat van de kathedraal om de oorkonde op te gaan halen, helaas een wachtrij (ala Efteling) van bijna 2 uur, dus even tijd om dit verslag te typen.
Vandaag dus maar 22 km gefietst, met nog wel 330 klimmeters. Totaal hebben we en ik op mijn fietscomputer in die twee en halve week 1040 km afgelegd in Spanje.
Gisteren ook nog even ruwweg onze klimmeters van heel de tocht opgeteld, kwamen uit op circa 10.500 meter. Ongeveer op deze hoogte vliegen we maandag naar huis

Dit is denk ik het laatste verslag uit Spanje, mogelijk van de week thuis nog een reactie.
Een ieder bedankt voor de belangstelling en de nodige reactie die we van jullie hebben ontvangen.
Dit namens Jac & Rina en Bep & Henk.

• 30 September 2017 - 22:14

Kees:

Gefeliciteerd met jullie mooie tocht en aankomst in Santiago. Misschien overheerst ook het gevoel van, jammer dat we er al zijn. Want het "onderweg zijn" is nu over. Geniet er nog even van, voor het normale leven je weer in de ban neemt.

• 30 September 2017 - 22:18

Conny:

Toppers gefeliciteerd echt hele mooie prestatie !!

• 30 September 2017 - 22:23

Iris:

Toppertjes, lekker genieten nu! Xx

• 30 September 2017 - 22:53

Thea :

Super gedaan een mooie belevenis om op terug te kijken.

• 30 September 2017 - 23:49

Tonny:

Proficiat met het bereiken van de bestemming! Moeten jullie ook nog de klok luiden en steentjes op de berg leggen? Is traditie toch? Kortom dit is een ervaring die ze jullie niet meer afnemen. En dan weer terug huis. Zullen ze ook weer blij zijn.
    grt Tonny en Rineke,

• 01 Oktober 2017 - 06:56

Wil En Aad:

De laatste sportieve groet uit Achthuizen.

Bep, Rina, Henk en Sjaak jullie hebben een mooie prestatie gefietst en ons een klein beetje laten meegenieten van jullie fietstocht van Oost Spanje naar West Spanje . De meer dan 1000 kilometer zitten erop. Onze felicitatie .
    Henk nogmaals bedankt voor al deze dagelijkse verslagenen en foto's .Wij hebben daardoor ook een klein beetje mee kunnen genieten van jullie tocht.
    Nu nog de laatste 1000 kilometer terug op maandag ,maar deze zullen sneller gaan.
    Een fijne vlucht terug en behouden aankomst op maandag.
    Wil en Aad.

( Ps...... Een vervolg...............)

• 01 Oktober 2017 - 07:08

Bianca:

Ook via deze weg: van harte gefeliciteerd met het behalen van jullie einddoel. Super knap gedaan hoor!!! Nog een hele goede reis naar huis, we zien jullie maandag weer.